De groene bagel

IMG_0087

Het concept voor deze groene bagel ben ik ooit op een Amerikaanse foodblog tegengekomen. Hier vertelde een foodie dat zij in een restaurant een voorgerecht kreeg van toast met pesto en avocado. De combinatie leek mij zo lekker dat ik het zelf als lunchgerecht wilde uitproberen.

Het idee is dus eigenlijk super simpel en daarom is dit zo’n geweldig snel en gezonde manier van lunchen. Van avocado ben ik echt gaan houden! Toen ik het als tiener ooit voor het eerst proefde vond ik het maar smaakloos, niet vies gewoon niets. Nu weet ik avocado te waarderen en combineren.

Voornamelijk via mijn vakanties in California, Verenigde Staten, ben ik fan geworden van avocado. Denk maar aan guacamole, de Californian burger en gecombineerd met garnalen of krab.

Ook fan? Dan is dit recept ook iets voor jou.

IMG_0090

Pesto avocado bagels (2 stuks)

Ingrediënten:

  • 2 sesamzaad bagels
  • klein beetje boter
  • kant-en-klare of zelfgemaakte pesto
  • 1 eetrijpe avocado
  • fleur de sel (of ander grof zeezout)

Methode:

  1. Begin met het doormidden snijden van je bagel en smeer een dun laagje boter aan de binnenzijden. Doe de licht beboterde bagelhelften in je toaster of leg ze even kort onder de grill, totdat ze mooi krokant zijn.
  2. Ondertussen bereid je de avocado door ook deze te halveren, de pit te verwijderen en vervolgens met een mes in de lengte de avocado tot aan de schil in te snijden. Met een lepel kun je nu de plakjes avocado er zo uitlepelen. Een halve avocado is voldoende per bagel.
  3. Haal je bagels uit de toaster of oven en besmeer de helften zo rijkelijk als jij wilt met pesto. Op een helft leg je vervolgens de avocadoplakjes en garneer je deze met wat fleur de sel. De andere bagelhelft plaats je natuurlijk als deksel over het geheel.

Smakelijk eten!

Geef een reactie

