Snelle geitenkaas omelet

IMG_0411x

Als fervent bakster heb ik meestal wel eieren voorradig, daarnaast vind ik het makkelijk om tussen de middag snel een eitje te bakken. 

Een omelet bakken is eigenlijk net zo makkelijk en toch heel anders qua smaak. De laatste tijd ben ik verzot op geitenkaas en het leek mij wel een goed idee om hiermee een omelet te maken.

Ik ga niet doen alsof dit, of een van mijn andere lunchgerechten, hoogvliegers zijn, maar het is een leuke afwisseling op de boterham met hagelslag. Het hoeft niet moeilijk te zijn om toch afwisselend te eten.

IMG_0408x

Geitenkaas omelet

Ingrediënten:

  • 1 ei
  • peper en zout
  • verse peterselie
  • plakjes geitenkaas
  • broodje naar keuze

Methode:

  1. Klop het ei met een vork los in een beker of kleine kom (er kan ook eventueel nog 2 el melk toe worden gevoegd). Voeg wat peper, zout en wat vers gesneden peterselie toe.
  2. Smelt een klontje boter in een kleine koekenpan en giet het geklopte ei in de pan. Laat op een laag vuur de omelet langzaam gaar worden.
  3. Zodra de bovenkant bijna geheel droog is, leg je aan een helft een aantal plakjes geitenkaas.
  4. Vouw de omelet nu dubbel en laat nog 1 minuut op laag vuur staan zodat de kaas kan smelten.
  5. Snijd je broodje open en leg je omelet op een helft. Serveer eventueel met nog wat peterselie.
Geef een reactie

