Mijn fast-food: frisse zomersalade

IMG_9944x

Een bord sla als fast-food? Ja, het kan echt.

Ik heb het al een keer gezegd, maar ik ben dol op rucola. Voor mij dan ook de basis voor vele van mijn zelfgemaakte salades. Deze salade heeft drie ingrediënten als basis en geeft jou de mogelijkheid om daarop te variëren. 

Iedereen heeft wel een gerecht dat naar boven schiet voor die momenten dat er snel iets op tafel moet staan, maar er geen tijd is om te koken. Ik kies dan bijna altijd voor deze salade. Met de zomer voor de deur zal dit nog vaker worden, want deze salade is lekker fris en zoet door de toevoeging van het fruit.

De salade eet ik eigenlijk altijd als maaltijdvervanger, dus voor 1 persoon. Maar ik kan me ook goed voorstellen, dat je dit als bijgerecht serveert. Ik stel dan wel voor om de kip fijner te snijden.

IMG_9947x

Salade met fruit en gerookte kip

Ingrediënten:

  • 75 gr rucola
  • 2-3 el pijnboompitten, geroosterd
  • een klein blikje mandarijn partjes of peer partjes*
  • 125 gr gerookte kip
  • Ceasar dressing

* Je kunt er ook voor kiezen om vers fruit toe te voegen.

Method:

  1. Snijd de kip in dunne plakjes en giet het vocht af van het blikje fruit naar keuze (heb je gekozen voor peren, dan dien je deze ook nog in kleinere stukken te snijden).
  2. Doe de rucola in een slakom en voeg hier de pijnboompitten, het fruit en de kip toe.
  3. Hussel alles kort doorelkaar en besprenkel met wat Ceasar dressing.

Makkelijker kan het haast niet. Ik kies voor Caesar dressing, omdat de kazige smaak een goede tegenhanger is van het zoete van het fruit.

Geef een reactie

