Bagel met pit!

IMG_0568x

Pesto kun je in vele gerechten toepassen. Het makkelijkste is om deze te serveren met wat brood als tapas. Echter, ik vind het altijd wel lekker om pesto te combineren met kaas.

Nadat ik zelf rucola pesto had gemaakt, was het voor mij niet moeilijk om te weten hoe ik deze wilde proeven in een gerecht. Eigenlijk wist ik stiekem al dat ik de pesto in deze combinatie zou gaan eten voordat ik deze gemaakt had. Naast rucola ben ik ook fan van bagels.

Naast hun leuke vorm zijn bagels lekker stevige broodjes met een volle structuur. Iedereen kent ze wel en ze zijn inmiddels in bijna alle supermarkten te koop. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik bagels nog altijd een keer zelf wil maken.

Maargoed, ik wilde mijn rucola pesto eten in combinatie met romige brie. Een simpel broodje, maar oh zo lekker. En uiteindelijk ook heel origineel, aangezien je niet dagelijks iets over rucola pesto hoort.

IMG_0565x

Bagel met rucola pesto en brie

Ingrediënten:

Methode:

  1. Halveer de bagel en leg beide helften kort onder de grill of doe ze in een toaster. De bagel moet warm en licht krokant zijn.
  2. Besmeer de onderste helft ruimschoots met de rucola pesto en leg er nog wat extra blaadjes rucola op.
  3. Snijd de brie in plakjes en beleg hiermee de bagel.
  4. Besmeer eventueel ook de bovenkant met een klein beetje pesto en dek er het broodje mee af.

IMG_0561x

Heel toevallig staat een bijna gelijk lunchgerecht ook in de Allerhande van juni. Aangezien ik vooruit schrijf, kan ik zeggen dat dit broodje toch volledig mijn eigen idee was!

Geef een reactie

