Snelle pesto kruidenboter + video

IMG_0580x

Na deze post ben ik even klaar met mijn rucola pesto! Maar ik kon het niet laten om deze geweldige (en makkelijke) manier om zelf kruidenboter te maken niet met jullie te delen. We zitten immers in de zomerperiode en dat betekent dat bij goed weer de barbecue al snel uit de schuur wordt gehaald.

Kruidenboter hoort in Nederland toch wel echt bij dit seizoen en vandaag deel ik daarom een lekkere variatie op de ‘ouderwetse’ kruidenboter. Het recept is simpel, want het betref een combinatie van roomboter en pesto.

Het idee heb ik opgedaan toen een gelijksoortige creatie mij werd voorgeschoteld in een restaurant, nu alweer twee jaar geleden. Ik heb de pesto kruidenboter al vaker gemaakt met pesto uit de winkel, maar het leek mij leuk om een volledig zelfgemaakte variant met jullie te delen. Hoe je de pesto maakt lees je hier.

IMG_0582x

Omdat het alweer een tijdje  geleden is dat ik een filmpje heb gedeeld, heb ik de bereiding van dit makkelijke bijgerecht voor jullie opgenomen. Het recept vind je zoals altijd onder het filmpje.

Rucola pesto kruidenboter (+/- 250 gram)

Ingrediënten:

  • 75 gr rucola pesto
  • 200 gr ongezouten roomboter

Methode:

  1. Mix de boter in een kom romig.
  2. Voeg de pesto toe en mix nogmaals totdat alle pesto vermengd is met de boter.
  3. Met een spatel schep je de pesto in een, of meerdere, kommetjes.
  4. Laat opstijven in de koelkast tot aan serveren.

De pesto kruidenboter is ook goed in te vriezen. Ik houd een bewaarperiode van 3 maanden aan. Je kunt de rucola pesto ook vervangen door gewone pesto (zelfgemaakt of uit de winkel). Laat het smaken!

Geef een reactie

