When life gives you lemons …

IMG_0873x

Citroen is een van mijn favoriete citrusvruchten. Ik ben enorm fan van lemon meringue taart, maar boven alles ben ik enorm fan van verse ‘lemonade’. En het gezegde ‘when life gives you lemons, make lemonade’ brengt altijd een glimlach op mijn gezicht. Positiviteit, I love it!

Zelf verse ‘lemonade’ of citroenlimonade maken is niet heel moeilijk en dus perfect voor de warme zomerdagen. Probeer het recept uit en wordt net zoals ik fan van dit drankje.

Citroenlimonade (1 liter)

Ingrediënten:

  • 200 ml water
  • 200 gr witte kristalsuiker*
  • 200 ml verse citroensap (+/- 5 citroenen)
  • 600 ml koud water

*Voor een minder zoete limonade gebruik je 150 gram suiker.

Methode:

  1. Doe het water en de suiker in een pan om een suikersiroop te maken. Blijf constant roeren totdat alle suiker is opgelost. Haal de pan van het vuur.
  2. Doe de suikersiroop in een waterkan met een inhoud van minstens 1 liter. Voeg hier de verse citroensap aan toe.
  3. Voeg nu het koude water toe en roer door. Zet weg in de koelkast voor een half uur en vul eventueel met extra ijsblokjes om te serveren.
One thought on “When life gives you lemons …

Geef een reactie

