Mijn favorieten: theepotten

theepotten

Aangezien ik de enige theedrinker thuis ben heb ik nooit een theepot aangeschaft. Toch blijf ik het design van een theepot mooi vinden. Ik kan er dan ook uren naar kijken alsof het kleine kunstwerkjes zijn.

Vooral de schenktuit heeft in mijn ogen iets romantisch door zijn sierlijke vorm. Voor jullie ben ik op zoek gegaan naar vier mooie theepot exemplaren, van klassiek tot modern. Wie weet schaf ik in de toekomst toch een van deze theepotten ga aan, al is het maar om thuis zo’n kunstwerkje in de kast te hebben staan.

  1. Bloomingville theepot met bamboo handvat
  2. Loods 5 Japanse theepot
  3. Jansen+Co multicolor theepot
  4. Blue D by Royal Delft porseleinen theepot met Delftsblauwe deksel
4 thoughts on “Mijn favorieten: theepotten

  1. Ik vind het leuke van theepotten ook dat er zooo ontzettend veel zijn. Mijn schoonmoeder spaarde ze toen ze nog leefde en die staan nu jammer genoeg allemaal te verstoffen in een kast, maar er zitten echt hele mooie bij!

    • Wanneer je de ruimte zou hebben voor een mooie vitrinekast waar de theepotten tot hun recht zouden komen, zou het net een kunstcollectie kunnen worden.

      Maar vaak is dat inderdaad niet de realiteit. Jammer!

Geef een reactie

