De Snow Cone ijskoud het lekkerst

IMG_9989x

Door de jaren heen ben ik fan geworden van de ‘Snow Cone’. Een populair geschaafd ijs product uit noord Amerika. Het gekleurde geschaafde ijs is schattig om naar te kijken, maar het feit dat je deze drankjes en/of ijsjes vaak zelf mag maken brengt het kind in mij naar boven.

Het idee van de ‘Snow Cone’ is simpel. Neem geschaafd ijs en gooi hier mierzoete limonadesiroop op. That’s it!

De zomer en de zon hebben even op zich laten wachten, maar ik denk dat de zomer nu echt gaat komen. Daarom breng ik jullie een simpele versie op de ‘Snow Cone’.

In de supermarkt loop ik wel eens langs de limonade ijslolly’s en ik besloot hiermee een supersnelle variant op de ‘Snow Cone’ te maken.

IMG_9983x

Supersnelle ‘Snow Cone’

Ingrediënten:

  • Limonade ijslolly’s

Methode:

  1. Neem 2-3 ijslolly’s voor één glas van normale grote. 
  2. Breek de lolly’s in kleine stukken en doe deze in een keukenmachine met ijscrusher. Crush de lolly’s tot je gruis hebt en serveer dit in een glas met een rietje en een klein lepeltje.

Op een hete zomerdag vind ik dit echt lekker. Daarnaast serveert dit drankje ook wat luxer dan een waterijsje, perfect voor de volwassenen dus. Met een beetje alcohol erbij kun je er zelfs een ijskoude cocktail van maken. Ideaal!

Geef een reactie

