Fotoboek: Chicken or pasta?

SAMSUNG

Het is zomervakantie. Dat betekent voor mij als docent dat ik nu een aantal weken vrij heb om te gaan reizen. Eten speelt voor mij en mijn hubbie een steeds belangrijkere rol tijdens onze vakanties. Vaak kijken we al vantevoren of er bepaalde eetgelegenheden zijn die wij zeker willen bezoeken en waarvan wij het adres dan ook noteren. 

Omdat wij vaak vliegen begint onze vakantie steevast met de vraag ‘Chicken or pasta?’. Vlieg je commercieel dan is dat toch vaak de beperkte keuze die je hebt. Ik moet er wel bij zeggen dat in de laatste jaren het vliegtuig eten bij KLM beter is geworden en iets uitgebreider is geworden. Zo kregen wij de laatste keer al kaasjes en toast bij onze maaltijd naast het hoofdgerecht, de salade, het toetje en het broodje met boter. Hopelijk worden we dit keer weer verwend, ahum.

Wij reizen voornamelijk naar de Verenigde Staten en vooral op onze reis van 2011 hebben we meer food-gerelateerde foto’s geschoten dan ooit tevoren. Omdat het vakantie is (voor mij) leek mij dit een uitgelezen moment om enkele foto’s met jullie te delen. De kwaliteit is niet altijd super, want veel is met de mobiele telefoon geschoten.

Hieronder een kleine verzameling om jullie een sneak peak in mijn leven te geven 😉

Als je in London bent moet je zeker een bezoek brengen aan Camden Lock. Hier vind je tal van overdekte foodstalls en kleine winkeltjes. Wij waren er in het voorjaar van 2010 op een zaterdag en toen was er ook een extra foodmarket, of dit altijd zo is durf ik niet te zeggen.

De sfeer was in ieder geval goed en het eten ook!

In hetzelfde jaar brachten we ook een bezoek aan het zuidwesten van de Verenigde Staten.

3

Een (te groot bord) vol met calamari in San Francisco. Dit heb ik natuurlijk niet opgekregen 🙂  Verder was yoghurtijs een enorme trend in de Verenigde Staten en brachten wij aan het einde van onze reis een bezoekje aan Yoghurtland in Santa Barbara.

5

Het jaar daarna gingen we weer naar de Verenigde Staten, dit keer besloten we het noordwesten aan te doen. Een compleet andere ervaring en voor foodies zeker de moeite waard. Voornamelijk de stad Portland zou ik dan aanraden.

6

Nachos eten op de eerste middag na een vlucht van 11 uur. Die jetlag eet je gewoon weg!

8

In Seatlle deden wij het Hard Rock cafe aan. Een soort van traditie ontstaan in onze late tienerjaren. Hier bestelde wij beide onze favoriete ‘dish’. De mijne is de Mac ’n Cheese met een gegrild stuk(je) kipfilet en knoflookbrood.

9

Een bezoek aan een cupcakery hoort er voor mij ook bij. We brachten een bezoek aan de Yellow Leaf Cupcake in Seattle. Hier geen standaard smaken, maar echte ‘gourmet’ cupcakes. Een persoonlijke aanrader.

10

Wisten jullie dat de allereerste Starbucks in Seattle zit? Om precies te zijn in de straat waar de Pike Place Market ook aan ligt. Hier vind je veel kleine eettentjes met maar een droom: net zo groot worden als Starbucks. De allereerste Starbucks vind je hier nog steeds, maar bezoek juist de onbekende tentjes en laat je verrassen!

Hoe dan ook, deze buurt is ontzettend gezellig en er ligt ook nog een grote kookwinkel in deze wijk. Helemaal top dus.

11

Als je er dan toch bent … bestel dan op de Pike Place fish market gelijk een bekertje verse krab om ter plekke op te eten. Deze visboeren maken er trouwens ook een echte show van. Vang je de vis, dan is ‘ie gratis! Leuk om te kijken als je van deze marktsfeer houdt.

SAMSUNG

Keep Portland weird! Dat is de slogan van de Amerikaanse stad Portland. En wat een leuke stad is dit. Ook in deze stad staat eten centraal. Je vindt hier een enorme variatie aan ‘food trucks’ en/of ‘food carts’. Lekker ongedwongen genieten van eten. I love it!

Maar bezoek ook Voodoo Doughnut. Je moet er even naar op zoek, maar eerlijk waar deze donuts zijn heerlijk. Wij brachten een bezoek aan de originele Voodoo Doughnut, maar je vindt er inmiddels twee in Portland.

SAMSUNG

De enige echte Voodoo donut!

In San Francisco waar onze reis in 2011 begon en ook weer eindigde ben ik ook op zoek gegaan naar een cupcakery, namelijk Kara’s Cupcakes. Hier bestelde ik drie smaken: Banana, Java en Fleur de sel. De bananencupcake was mijn favoriet.

14

Dit jaar zal ik weer een bezoek aan de Verenigde Staten brengen, dus verwacht daar in de toekomst ook weer een klein verslag van.

Geef een reactie

