Uit het pak: Cinnamon rolls

IMG_0900x

Waar ik graag ‘from scratch’ bak is mijn hubby dol op het maken van cakes en ander lekkers uit een pak. Ik vind het allemaal prima, omdat ik natuurlijk ook nieuwsgierig ben naar de smaak en kwaliteit van bakmixen. N. doet het graag en heeft dus ook een soort van bakvirus te pakken. We hebben dan ook afgesproken dat ik het vanaf nu zal meenemen als onderdeel van Cakeje van eigen deeg, maar eigenlijk is het dus N. die deze producten ‘test’.

Het voordeel is dat hij er natuurlijk heel anders tegenaan kijkt dan ik dat doe en daarnaast is hij ook nog zo heerlijk ‘onervaren’ op bakgebied waardoor zo’n bakmix echt getest wordt door de gemiddelde consument. Natuurlijk kijk ik mee, zodat ik indien nodig kan helpen en natuurlijk ook een goede mening kan geven over het product.

IMG_0480x

Een hele tijd terug kwam N. een bakmix voor cinnamon rolls tegen bij de Xenos en wilde hij deze gaan maken. Net als ik, is N. helemaal dol op cinnamon rolls. Ik was benieuwd naar het resultaat en als je mij op twitter volgt weet je mijn mening misschien al.

Maargoed, de cinnamon rolls bakmix is van de Gooische Banketbakker en dus te koop bij de Xenos.

IMG_0894x

Het deeg was erg snel en makkelijk gemaakt met behulp van de deeghaken van de mixer. Het deeg moest heel kort rusten en kon daarna uitgerold worden tot een rechthoekige lap. N. pakt er zelfs de rolmaat bij om de boel op te meten. Mannen!

Het suiker/kaneelmengsel zat kant en klaar in een zakje en daar hoefde alleen maar water aan toegevoegd te worden. Het werd een chemisch uitziend papje waar we beide een beetje vreemd van opkeken.

Het papje werd uitgestreken en de lap werd opgerold tot een lange rol.

IMG_0899x

Met een tip van mij sneed N. zonder al teveel moeite de rol in 12 gelijke cinnamon rolls. De bakmix zelf gaf daar namelijk geen aanwijzingen of tips voor.

IMG_0903x

In de bakmix zaten ook nog wat suikerkorrels (zie de afbeelding op de verpakking), maar een echte cinnamon roll heeft icing en geen suikerkorrels. Dus hier greep ik even in. We hebben er dus een kleine persoonlijke touch aangegeven.

Ze zagen er in principe prima uit. Erg klein dat wel, maar ze waren mooi gekleurd en gelijkmatig gerezen.

Nu de smaak … gatver. Sorry, ik kan er niet veel meer overzeggen. De kaneel/suikermengsel was nog steeds papperig en ontzettend vies van smaak. Het deeg was naar mijn mening smakeloos. Het enige lekkere was mijn zelfgemaakte icing!

N. zei dat hij het wel vond meevallen, maar de cinnamon rolls zijn de ochtend erna allemaal de prullenbak ingegaan. Nee, wil je graag snel cinnamon rolls op tafel hebben zonder dat je met gist aan de slag moet dan raad ik je deze cinnamon roll muffins aan. Veel en veel lekkerder van smaak en ook makkelijk om te maken.

Gelukkig hebben N. en ik ook al veel andere bakmixen getest die wij wel prima vonden. Helaas hebben wij recentelijk pas besloten om ook deze avonturen vast te leggen voor de blog. “Uit het pak” zal een vast onderdeel blijven dat regelmatig terugkeert.

Geef een reactie

