Keukenmachines: Uitgeven of sparen?

keukenmachines

Ik wil al een aantal jaren een goede keukenmachine die voor mij al het mixen zal gaan doen. Ik had er al lang een kunnen hebben, maar ik heb pas sinds een jaar een keuken waar ik zo’n beauty in kwijt kan. Na de zomer ben ik dan ook echt van plan er een aan te schaffen, maar ik twijfel nog enorm over welke machine ik moet kopen en of de prijs gelijk staat aan kwaliteit.

Ik heb natuurlijk altijd gedroomd van een Kitchenaid Arisan mixer, maar de prijs vind ik aan de hoge kant. Aan de andere kant, als je zoveel bakt als ik dan haal je dat er wel uit.

Laatst werd ik echter door mijn man op de keukenmachines van Kenwood gewezen en als mijn kleur op voorraad was geweest had ik die nu in huis gehad. Het lijkt mij een degelijke keukenmachine en de prijs is ook wat zachter. Daarnaast waren de reviews over deze mixer ook positief.

Dat een keukenmachine een investering is blijft een feit, maar ik wil het liefst wel er eentje kopen die lang mee zal gaan. Zodra ik mijn keuze gemaakt heb; uitgeven of sparen? Zal ik een mooie review plaatsen van mijn aankoop.

Heb jij ervaringen met keukenmachines van dit of een ander merk? En welke zou jij kopen?

11 thoughts on “Keukenmachines: Uitgeven of sparen?

  1. Pingback: Video-update: Ik heb mijn keuze gemaakt! | Cakeje Van Eigen Deeg

  2. Ik kocht onlangs een Bosch, er was ook een actie op, kan fruit persen, mixen van deeg, room, beslag. Milkshakes maken en ik kan nog tal van andere accessoires bij bestellen. Ik ben er tevreden over. Alles wast ook perfect af, wat ik ook heel belangrijk vind 😉

  3. Ik heb de Kenwood patissier en gebruik deze intensief al 6jaar.
    Waar je op moet letten is de grootte van je beslagkom, bij mij kan er biscuitbeslag in voor 10eieren, en als hij draait of hij veel herrie maakt. Succes met kiezen.

  4. Toen ik aan het nadenken was over welke mixer ik ging kopen, werd mij erop gewezen dat Kenwood steeds het bevestigingspunt van de accesoires verandert en dus passen ze niet altijd op de apparaten en is het dus moeilijk om de juiste te vinden. Stel er gaat iets kapot, is het dan moeilijk om de correcte te vinden èn worden ze vaak ook uit de running gehaald. Bij KitchenAid passen alle accesoires op alle mixers, omdat ze sinds 1939 niks meer hebben veranderd aan het apparaat. Kwalitatief zijn beide apparaten wel even goed. Dit weet ik, omdat mijn oma al 35 jaar een Kenwood in huis heeft en een oud-collega van mij ook meer dan 10 jaar haar KitchenAid heeft. Ik hoop dat ik dat ook mag zeggen over mijn KitchenAid over een aantal jaar :).

  5. Hoi, ik heb begin dit jaar na lang dubben ook een keukenmachine aan geschaft en wel de Assistent van Electrolux een zware degelijke machine die ook een grote hoeveelheid aan kan, ik ben er blij mee. Er staan op YouTube diverse filmpjes van de machine. Veel keuze wijsheid en ik geniet van je recepten. Carla

  6. ik heb na mijn grootmoeders overlijden haar oude Kenwood ge-erfd. De machine is ondertussen al bijna 30 jaar oud en werkt nog steeds perfect en ik gebruik hem dan ook vaak!
    zeker dus een aanrader zo een machine, ze gaan lang mee, en dat rechtvaardigt de grote uitgave dan toch wat !

Geef een reactie

