Snelle banaan limoen milkshake

IMG_1115x

Laatst had ik een heerlijke banaan limoen smoothie gedronken bij de La Place. Ik drink graag smoothies, maar maak ze zelf nooit. Voornamelijk omdat wij eigenlijk nooit yoghurt in huis hebben. Wanneer ik yoghurt koop met goede voornemens, merk ik dat het toch maar blijft staan en dat ik het vervolgens moet weggooien. Daar voel ik me niet goed bij, dus is yoghurt niet iets dat wij standaard in huis hebben.

Melk aan de andere kant hebben wij wel altijd in huis. Ik drink redelijk veel melk wanneer ik een vrije doordeweekse dag heb en thuis werk. Ik ben op de hoogte van de beweringen dat dit niet goed is, maar ik zelf heb de vetten die in melk zitten nodig en ik voel me er goed door. Witte roomsauzen en witbrood is een ander verhaal, maar melk kan ik goed hebben.

Omdat ik de combinatie van banaan en limoen thuis wilde nabootsen besloot ik een skinny banaan limoen milkshake te maken. Met een beetje voorbereiding staat deze milkshake zo op tafel.

IMG_1112x

Banaan limoen milkshake

Ingrediënten:

  • 2 bananen
  • 300 ml melk
  • 1 limoen

Bereiding:

  1. Snijd de bananen in kleine stukje en doe ze luchtdicht in een diepvrieszakje. Leg in de diepvries voor minsten en half uur.
  2. Haal de bananen uit de diepvries en doe in een blender samen met 200 ml melk en het sap van de limoen.
  3. Blend het geheel totdat je een gladde substantie hebt. Is de drank nog te dik? Voeg dan de resterende melk toe en blend nogmaals.
  4. Giet over in een groot of twee kleinere glazen. Serveer direct.

Door voor yoghurt te kiezen en verse bananen (geen bevroren) te gebruiken maak je een smoothie en dat is natuurlijk ook super lekker!

Geef een reactie

