American pancakes met zomerfruit

IMG_2737x

Na vier weken vakantie te hebben gevierd in de Verenigde Staten zou je bijna denken dat ik het ondertussen wel moe ben. Nou zal ik eerlijk zeggen dat ik niet direct aan de hamburger met frietjes hoef, maar we hebben in principe gevarïeerd genoeg gegeten waardoor ik niet een bepaald gerecht beu ben.

Daarnaast draaide deze vakantie voornamelijk om de natuur en wandelen en heeft eten maar een kleine rol gespeeld. Vandaar dat ik bij thuiskomst gewoon zin had om mijzelf pancakes te maken met lekker veel vers fruit. Dit had ik deze vakantie namelijk helemaal niet gegeten. Wel ‘French toast’ en andere Amerikaanse ontbijtklassiekers, maar geen pancakes.

Voor deze pancakes heb ik een recept uit een Duits kookboek gebruikt. De pannenkoeken vallen me echter wel tegen, ze zijn helemaal niet fluffy en dik. De reden? Mijn eigen fout! Ik heb de helft van het recept gebruikt, maar ben vergeten de boter in het beslag te verminderen. Oeps. Gelukkig smaakten ze helemaal prima en zijn ze zeker het proberen waard. Let wel op de hoeveelheden als jij ook van plan bent het recept te halveren.

IMG_2742x

American pancakes met zomerfruit (4 pers.)

Ingrediënten:

  • 4 eieren
  • 250 gr bloem
  • 1 el fijne kristalsuiker
  • 1 tl baksoda
  • snufje zout
  • 60 gr ongezouten roomboter, gesmolten
  • 250 ml (zelfgemaakte) karnemelk
  • 4 kiwi’s
  • 1 honingmeloen
  • 250 gr aardbeien

Bereiding:

  1. Klop in een grote beslagkom de eieren los.
  2. Zeef de bloem, suiker, baksoda en zout samen en roer door de eieren.
  3. Voeg als laatste de gesmolten boter en karnemelk toe en roer tot er een glad beslag ontstaat.
  4. Verwarm een pan met een klein beetje olie en bak pannenkoekjes van ongeveer 10-15 cm in doorsnede.
  5. Wanneer er bubbeltjes aan de bovenkant zichtbaar worden kun je de pannenkoekjes omdraaien.
  6. Houd de pannenkoekjes warm in een verwarmde oven (100 graden), wanneer je gezamenlijk wilt genieten.
  7. Snijd het fruit in kleine stukken en serveer samen met de pannenkoekjes. Strooi eventueel nog een mengsel van kaneel en suiker over het geheel.

Eet smakelijk!

Bron: So Kocht Amerika

2 thoughts on “American pancakes met zomerfruit

Geef een reactie

