Foodblogswap: Eiersalade met pit!

IMG_2797xFBS

Omdat ik in de maand juli op vakantie was heb ik niet mee kunnen doen met de foodblogswap van die maand. Deze maand deed ik natuurlijk wel weer mee. Nog even ter herhaling de foodblogswap is een online event georganiseerd voor en door Nederlandse foodbloggers. In de maand juni heb ik een ricotta cake van de Goddelijke Huisvrouw gebakken.

Deze maand kreeg ik de blog van Anne genaamd Kookstel aangewezen en Anne van Hungry Feelings zal iets van mijn blog maken (2x Anne, leuk). Het mooie van de Foodblogswap is dat je uit je comfortzone wordt getrokken en iets ‘anders’ dan ‘normaal’ gaat bereiden.

Op de blog van Anne vond ik voldoende ‘out of my comfort zone’ eten, veel Vietnamees namelijk. Toch maakte dit het ook wel moeilijk, want ik beschik niet over veel van de ingrediënten die nodig zijn voor deze gerechten. En ik vind het toch wel een beetje zonde om alleen voor de swap iets te moeten aanschaffen wat ik daarna waarschijnlijk niet meer zal gebruiken.

Daarnaast ben ik ook wel kieskeurig en vond ik het lastig om een recept te kiezen wanneer daar geen (goede) foto van beschikbaar was. Bij mij rijst dan toch de vraag: Hoe moet het eruit zien? Vooral bij onbekende gerechten vind ik dat persoonlijk wel prettig.

Uiteindelijk ben ik maar voor ‘safe’ gegaan. Van eiersalade weet ik tenminste hoe het eruit moet zien en smaken. Zelf eet ik eigenlijk nooit eiersalade, dus vond ik het wel leuk om er een recept van te hebben. Iets om erbij te kunnen pakken wanneer je gasten op bezoek krijgt voor een hapje en drankje. Iedereen heeft de ingrediënten voor deze salade namelijk wel altijd in huis.

IMG_2800x

Eiersalade (+/- 250 gram)

Ingrediënten:

  • 3 biologische eieren
  • 2-3 el yoghurtmayonaise
  • 2-3 tl mosterd
  • 1/2 tl kerrie
  • scheutje Louisiana gold pepper sauce / Tabasco
  • zout en peper

Bereiding:

  1. Doe de eieren in een pan met water en breng aan de kook. Eenmaal aan de kook laat je de eieren nog 6 minuten koken.
  2. Laat de eieren afkoelen in koud water en pel ze.
  3. Prak de eieren fijn met een vork en voeg de mayonaise, mosterd, kerrie en Pepper sauce toe. Roer goed doorelkaar.
  4. Proef de eiersalade en breng verder op smaak met wat zout en peper.

Heel erg makkelijk dus. Omdat ik geen Worcestersaus in huis heb, heb ik voor wat pit gezorgd met enkele druppels pepper sauce. Daarnaast heb ik gekozen voor yoghurtmayonaise in plaats van normale mayo. De salade is hierdoor wel iets dunner van structuur. Ik zou zelfs voorstellen om iets minder mayonaise in het gerecht te verwerken. Vandaar dat ik er 2-3 eetlepels van heb gemaakt, want dat blijft natuurlijk een persoonlijke keuze.

Op naar de volgende swap!

2 thoughts on “Foodblogswap: Eiersalade met pit!

Geef een reactie

