Pizza met feta à la San Francisco

IMG_2891x

Heerlijk! Dat was mijn eerste reactie toen ik in een klein pizza tentje met ‘casual dining’ (lees: afhaalpizzaria met enkele zitplaatsen) de San Francisco special proefde. Na een luie zondag in San Francisco hadden we niet zo’n zin meer in uitgebreid dineren en gelukkig kwamen we dan ook een pizzaria in Little Italy tegen waar we lekker simpel pizza met een biertje konden nuttigen zonder een ‘how’s everything?’ onderbreking iedere vijf minuten.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben dol op de service in restaurants in de Verenigde Staten, maar na drie weken wil je toch even iets anders. De pizza was op zich zelf vrij simpel van opzet en daarom wist ik al na het eten van deze pizza dat ik ‘m thuis wilde ‘namaken’.

Zoals het een echte Amerikaanse pizza betaamt zit er lekker veel vlees op. Het is dan ook een goed idee om deze pizza met een groene salade te serveren. Ik heb de pizza zelf met vers pizzadeeg uit de winkel gemaakt, maar maak je liever zelf pizzadeeg dan moet je dat zeker doen.

IMG_2890x

Pizza San Francisco (2-4 personen)

Ingrediënten:

  • 1 pak AH vers pizzadeeg + tomatensaus
  • 2 chipolata worstjes, ontveld
  • 1/2 stegemans huisgemaakte salami / pepperoni
  • 3 plakjes ham
  • 1 pak feta
  • handjevol zwarte olijven
  • geraspte mozzarella
  • Italiaanse kruiden

Bereiding:

  1. Verwarm de oven voor volgens de verpakking en snijd de chipolata worstjes in kleine stukjes. Bak de worstjes kort bruin.
  2. Ondertussen snijd je de ham in kleinere stukken, de salami in dunne plakjes en de feta in blokjes.
  3. Haal de chipolata worstjes van het vuur en snijd ook de olijven in kleinere stukjes.
  4. Rol het deeg uit volgens de verpakking en bedek er een bakplaat mee. Smeer de tomatensaus uit over het deeg en bestrooi met Italiaanse kruiden.
  5. Verdeel de geraspte kaas over de hele pizza. Zorg dat het de tomatensaus min of meer bedekt.
  6. Verdeel de chipolata worstjes, ham en pepperoni over de pizza. Verdeel vervolgens de feta over de pizza en voeg als laatste de olijven toe.
  7. Bak de pizza gaar volgens de verpakking, ongeveer 15-20 minuten.

Deze pizza kan dus het beste met een salade geserveerd worden. Wij hebben de pizza met z’n tweeën gegeten, maar omdat het een zeer vullende pizza is kunnen hier ook makkelijk vier personen van eten. De pizza uit San Francisco bevatte pepperoni, maar daar kon ik niet zo snel aankomen. Jij wel? Dan raad ik aan deze te gebruiken, aangezien dat de pizza meer pit geeft. Houdt jij niet van pittig, dan is de salamivariant meer geschikt voor jou.

Ik ben heel erg blij met mijn eigen creatie en het doet me echt denken aan onze vakantie!

Geef een reactie

