Confetti chocolate chip cookie pie

IMG_3042x

Het maken van een cookie pie stond al jaren op mijn to-do lijst. Er is namelijk niets leukers dan het bakken van een enorme chocolate chip cookie. Ook wil ik al een tijdje iets met confetti sprinkles maken. Gewoon omdat ik daar zo vrolijk van wordt en ik dol ben op funfetti cake, zie hier.

Na wat zoekwerk kwam ik een recept tegen dat mij wel aanstond en nadat ik het juiste meeltype vond in een Duitse supermarkt kon ik direct aan de slag. Het resultaat zijn 12-16 cookies in de vorm van een taartpunt. Leuk om te serveren dus voor een speciale gelegenheid. Maar je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om gewone koekjes van het deeg te maken. Aan jou de keus!

IMG_3025x

Confetti chocolate chip cookie pie (12-16 stuks)

Ingrediënten:

  • 2 1/4 cup broodmeel
  • 1/4 cup maizena
  • 3/4 tl bakpoeder
  • 1/2 tl zout
  • 225 gr ongezouten roomboter, kampertemperatuur
  • 1 1/4 cup fijne kristalsuiker
  • 2 1/2 tl vanille extract
  • 1 biologisch ei
  • 1 cup pure chocolade chips
  • 1/2 cup regenboog sprinkles

Bereiding:

  1. Verwarm de oven voor op 190 graden Celcius en vet een taartvorm van ongeveer 23 cm in.
  2. Roer in een kom het meel, maizena, bakpoeder en zout door elkaar.
  3. Mix de boter en suiker in tot een romige massa, ongeveer 3 minuten. Schraap de zijkanten van de kom schoon en voeg de vanille en het ei toe. Mix voor 7-8 minuten.
  4. Schraap opnieuw de zijkanten schoon en zet de mixer op de laagste stand terwijl je rustig het meelmengsel toevoegt.
  5. Voeg vervolgens de chocolade chips en de sprinkles toe en mix op de laagste stand kort door het deeg.
  6. Verdeel het deeg over de taartvorm bak voor 20-25  minuten. De randen zullen krokant zijn, de binnenkant zal nog zacht zijn.
  7. Laat de taart volledig afkoelen, voordat je deze aansnijdt.

Geniet van een heerlijk fudge-achtig koekje in de vorm van een taartpunt!

IMG_3044x

4 thoughts on “Confetti chocolate chip cookie pie

  1. Pingback: Waar is dat feestje? | Cakeje Van Eigen Deeg

  2. Hoi, mag je het merk vermelden van het broodmeel, want ik maak er op uit dat Koopmans broodmix niet de juiste is voor dit recept, wat er trouwens heel leuk/lekker uit ziet. Gr. Carla

    • Nee, daat zit namelijk gist in verwerkt etc, omdat het een kant-en-klaarmix is. In Duitsland heb ik meel type 550 gekocht, hier stond op dat het broodmeel was vandaar. Het merk is Diamant, maar dat maakt denk ik niet zoveel uit.

      Broodmeel bevat meer gluten, dat is het grootste verschil met gewoon meel.

Geef een reactie

