Update: Kitchenaid Artisan keukenmixer

IMG_2875x

Ik heb mijn Kitchenaid Artisan nu ruim een maand en het wordt dan ook tijd om mijn ervaringen met jullie te delen. Ik laat jullie zien wat ik tot op heden allemaal gemaakt heb met mijn mixer. Tegelijk geeft het een klein voorproefje van wat nog komen gaat.

IMG_2915x

De eerste cake die ik maakte met de nieuwe mixer was een bakmix van Koopmans. Omdat wij de bakmix eerder zonder Kitchenaid, dus gewoon met een handmixer, hadden gemaakt kon ik goed het verschil meten.

De twee onderdelen van de cake waren veel beter aan elkaar gehecht dan zonder het gebruik van de Kitchenaid. Ik weet nog dat het koekgedeelte er al vanaf brokkelde bij het aansnijden van de cake, hier was bij de bereiding met de Kitchenaid geen sprake meer van. De cake was verder ook veel zachter en romiger, zelfs de smaak vond ik natuurlijker.

IMG_2989x

Hier een ‘Uit-het-pak’ artikel dat deze maand zal verschijnen. Ik laat het alvast zien, want deze heb ik dus ook met mijn nieuwe keukenmixer gemaakt. Blijf de blog in de gaten houden om te zien wat ik van deze Home Made bakmix vond.

IMG_3042x

Deze chocolate chip cookie pie die ik twee weken geleden hier heb gedeeld was ook gemaakt met de Kitchenaid. Hoe handig is het dat de mixer gewoon staat de draaien, terwijl jijzelf andere dingen kunt doen. Af en toe wat ingrediënten toevoegen en klaar is cookie. Een van de grootste voordelen van de Kitchenaid, hij doet het werk voor je.

IMG_3099x

Nog een voorproefje van wat komen gaat. Kun je al raden wat ik gebakken heb? Deze cupcakes waren lekker zacht, precies zoals ze horen te zijn. De echte vergelijking tussen een gewone mixer en de Kitchenaid kon ik echt goed maken op basis van de frosting. Deze frosting bereid ik namelijk redelijk vaak en ik weet dus ook dat je voor een goede frosting heel veel geduld moet hebben en lang moet doormixen. Het handige was nu dat de Kicthenaid al het werk deed, ik kon ondertussen de keuken opruimen en toekijken hoe de frosting steeds witter van kleur werd. Ideaal, want vaak heb ik dat geduld met een gewone mixer niet en ben ik sneller tevreden. Nu bleef ik doormixen totdat de cream cheese frosting goddelijk luchtig was.

Al met al ben ik heel tevreden met mijn Kitchenaid. Het mixen met deze mixer komt de smaak en de structuur van mijn baksels ten goede en het neemt mij zoveel werk uit handen, waardoor ik meer overzicht houd in de keuken tijdens het bakken. Ik ben blij!

2 thoughts on “Update: Kitchenaid Artisan keukenmixer

  1. Pingback: Een terugblik op 2013 | Cakeje Van Eigen Deeg

Geef een reactie

