Uit het pak: Home Made blondies triple choc

IMG_2989x

Voor deze maand hebben wij een Home Made bakmix getest. Welteverstaan een bakmix voor blondies. Hmm, blondies? Heel toevallig had ik er de avond voordat mijn hubbie hiermee besloot thuis te komen een discussie op twitter over gehad. Speak of the devil!

IMG_2964x

Als ik het plaatje van de bakmix moet geloven ziet het er meer uit als chocolate chip cake dan blondies zoals ik ze ken. Blondies horen naar mijn idee  fudgy te zijn, maargoed misschien is het plaatje wel misleidend. De bakmix is een 1-2-3 pakket voor Blondies Triple Choc. Drie keer chocolade dus. Home Made bakmixen staan er verder om bekend dat je er alleen maar water aan hoeft toe te voegen. Ideaal voor de onervaren bakker, maar naar mijn mening alles behalve wat bakken hoort te zijn.

Daarnaast moet ik helaas concluderen dat er voor deze bakmix gebruik is gemaakt van eigeelpoeder afkomstig van legkippen. Probeer je net als ik dit soort eieren te vermijden, dan zul je deze bakmix moeten laten liggen.

Toen mijn man dit pak (en nog een andere mix van Home Made) kocht, was hij zich er niet van bewust. Ik dacht er zelf ook pas later aan, maar hoop jullie hiermee wel bewust te maken. Eenmaal in huis gooi ik het niet weg, dus vandaar dat ik er wel over schrijf. Wie wee zet dit meer mensen aan het denken over wat ze eten.

IMG_2971x

Aangezien je zelf geen eieren hoeft toe te voegen, was het beslag erg snel klaar en kon het net zo snel de oven in.  Dit waren al twee van de drie stappen, meng en mix met water en vul de bakvorm. Een pluspunt van deze bakmix is dat er voor iedere oventype een aanwijzing op staat voor de temperatuur, daar houd ik wel van.

IMG_2973x

Stap drie was bakken…en klaar! Ja inderdaad, de cake is klaar, maar het decoreren en afkoelen moest nog beginnen. Dus eigenlijk nog niet klaar. Beetje misleidend, maar daar hebben meer bakmixen last van. De bedoeling is om de witte chocolade chips op de hete cake, excuses blondie, te strooien zodat ze door de afgegeven warmte smelten. Vervolgens smeer je de witte chocolade uit, zodra deze zacht en vloeibaar is geworden.

IMG_2980x

Als laatste stap behoor je eigenlijk de melkchocolade te smelten in de magnetron en daar vervolgens de blondie mee te versieren. Ik was echter lui en heb de mini chocolade chips over de witte chocolade heen gestrooid. Zo nu is de cake dan bijna klaar, alleen nog even afkoelen en dan kan de blondie aangesneden worden.

IMG_2991x

Hier zijn ze dan de Blondies Triple Choc van Home Made. Nog steeds ben ik van mening dat dit geen blondies zijn. Ze zijn helemaal niet fudgy, juist erg stevig. Vies vind ik ze niet, ze zijn wel lekker en één stukje vult meer dan goed. Ze smaken wel niet zelfgemaakt, gewoon alsof je ze in de winkel hebt gekocht, dit komt denk ik omdat de chocolade en de cake zelf best wel ‘kunstmatig’ zoet van smaak is. Daarnaast is het jammer dat er eiproduct in deze mix zit die afkomstig is van de legkip.

Al met al, een makkelijke bakmix. De cake bleef de dag erna ook goed en dat is ook wel belangrijk voor een cake. Een zelfgemaakte cake houdt immers ook drie dagen. Ik zal binnekort echter laten zien hoe je echte ‘blondies’ maakt, maar voor een cake uit een pakje is er qua smaak niets mis met deze bakmix. Een aanrader om in korte tijd iets ‘anders’ op tafel te zetten wanneer je niet heel ervaren bent met bakken. Maar aan de andere kant een afrader, omdat het een ‘foute’ bakmix is. Misschien niet 1, 2, 3 klaar, maar ik voeg liever mijn eigen biologische eitjes toe.

4 thoughts on “Uit het pak: Home Made blondies triple choc

  1. Bedankt voor het berichtje, altijd leuk om te lezen!
    Jammer van die eieren.. en ik ben ook meer van het zelf deegjes e.d. maken 🙂
    groetjes, Miekje

    • Graag gedaan. Ik hoop dat men bewuster wordt van wat ze kopen/eten. Ik ga niemand zeggen iets wel of niet te kopen, maar ik wil ze wel helpen met het maken van een bewuste keuze.

Geef een reactie

