Foodblogswap: Kaasstengels

IMG_3524xx

Voor de foodblogswap van deze maand mocht ik koken van Tessa’s blog I Am Cooking With Love. Eigenlijk had ik mijn keuze vrij snel gemaakt, ik zou – zonder in het bezit te zijn van een slowcooker – pulled pork proberen te maken. Helaas kwam het er op neer dat ik dat niet meer ging halen voor de deadline van de swap en besloot ik me te richten op deze kaasstengels die mij bij elk bezoek aan haar blog begroetten. Die pulled pork die komt nog wel een keer!

Kaasstengels passen wel bij deze maanden, ze zijn vooral lekker bij de soep. Ik had ze persoonlijk wel krokanter verwacht, door de toevoeging van de kaas zijn ze een stuk zachter dan bijvoorbeeld een soepstengel. Het recept zelf is niet moeilijk, maar je bent wel even tijd kwijt met het rollen van de stengels. Ik heb het recept iets aangepast, omdat ik minder kaas in huis had gehaald.

IMG_3510x

Kaasstengels

Ingrediënten:

  • 150 gr geraspte mozzarella
  • 50 gr geraspte Parmezaanse kaas
  • 115 gr  ongezouten roomboter, kamertemperatuur
  • 180 gr  bloem
  • 1 1/2 tl gedroogde Italiaanse kruiden
  • 1 tl knoflookpoeder
  • zout en peper
  • 1 ei, los geklopt

Bereiding:

  1. Verwarm de oven voor op 200 graden Celcius.
  2. Doe de kaas en de boter in de keukenmachine en pulseer tot het gemengd is.
  3. Voeg de bloem en de rest van de ingrediënten, op het ei na, toe en pulseer totdat het mengsel samenhangt en loskomt van de kom.
  4. Kneed het nog even heel kort door op een werkblad en rol het met een deegroller tot een lap van een halve cm dik.
  5. Snij met een mes of pizzasnijder repen van 10 cm lang en ongeveer 1,5 cm breed. Het let allemaal niet zo nauw.
  6. Rol er stengels van en leg ze op een met bakpapier bekleedde bakplaat.
  7. Bestrijk met het losgeklopte ei en bak ongeveer 10 tot 15 minuten tot ze mooi goudbruin zijn.

Bedankt voor dit recept Tessa! Deze maand maakt Gerry trouwens iets van mijn blog.

5 thoughts on “Foodblogswap: Kaasstengels

  1. Pingback: Foodblogswap - Kokossoep met Garnalen - I am Cooking with Love

  2. Leuk dat je voor de kaasstengels bent gegaan. Maar die pulled pork moet je ook echt een keer maken hoor, zal je geen spijt van krijgen. Is zooo lekker.

    Ja, ze zijn niet echt brossig nee, dat vond ik in eerste instantie een beetje een teleurstelling maar toen ik ze echt proefde vond ik dat al niet meer storend. De smaak maakte veel goed. Lekker doorhappen. Je hebt wel gelijk een aardig voorraadje.

    Groetjes, Tessa

Geef een reactie

