Uit het pak: Koopmans kleine kruimeltaartjes

IMG_3608x

Vandaag presenteer ik jullie een gloednieuwe bakmix, namelijk de kleine kruimeltaartjes uit de Kleine taartjes-lijn van Koopmans. Ik heb alledrie de bakmixen thuisgestuurd gekregen en ik ga ze ook zeker alle drie uitproberen.

De kleine taartjes is een nieuw product en ik denk dat Koopmans vlak voor de feestdagen geen beter product had kunnen lanceren dat zo veelzijdig is als deze kleine taartjes.

IMG_3586x

De verpakking is zoals elke Koopmans verpakking, een beetje ouderwets en degelijk. Het is natuurlijk wel heel herkenbaar en zo lekker Hollands. Ik ben in principe tevreden over hun producten tot nu toe, zo heb ik ook al hun oud-Hollandse cake en koek bakmix getest.

IMG_3600x

Wat zit er nu in dat pak? Je krijgt van Koopmans een zakje kaneelmix, de taartmix en 8 mini-taartvormpjes. Ik heb er zelf voor gekozen om de taartjes met kersen te maken in plaats van appels. Puur uit gemak, omdat ik nog kersen in de vriezer had liggen. Verder heb je een ei en 80 gram ongezouten roomboter of margarine nodig.

Ik had alle ingrediënten al in huis, zoals bij een gemiddeld huishouden, en kon direct aan de slag. De bereidingswijze is duidelijk en prima te volgen. Zoals ik het graag zie, vind je voor alle type ovens een oventemperatuur op de verpakking.

Ondanks alle duidelijkheid ging het bij mij een klein beetje mis. Ik gebruikte namelijk mijn Kitchenaid om het kruimeldeeg te maken, maar een paar tellen niet opletten betekende dat mijn deeg van kruimeldeeg naar samenhangend deeg was gegaan. Oei!

De tip is dus om met een handmixer te werken en het ‘nog even kort’ te lezen als 10 seconden. Doordat mijn deeg te samenhangend was geworden werd het lastig om de bodempjes te vullen. Je werkt immers met papierenvormpjes die eigenlijk wel wat steviger hadden mogen zijn. Het is mij echter wel gelukt en nadat ik ze gevuld had met de kersen en bedekt had met het overige kruimeldeeg konden ze de oven in. Na 25 minuten waren mijn taartjes goudbruin en heb ik ze laten afkoelen op een rooster.

IMG_3605x

Ik vind ze zelf, ondanks mijn fout, erg goed gelukt. Ik vind ze stiekem zelfs aantrekkelijker dan het origineel, omdat je nu goed de vulling kunt zien. De smaak was ook prima, alhoewel ik de kaneelsmaak een beetje apart vond. Niet heel storend, maar ook niet echt natuurlijk.

Voordat ik ging bakken vroeg ik me af of je de papierenvormpjes makkelijk van de taartjes af zou kunnen krijgen, zodat je ze mooi kunt serveren als een klein taartje. Gelukkig krijg je de vormpjes, eenmaal afgekoeld, makkelijk van de taartjes af en ben je vrij om te doen wat je wilt met deze taartjes. Ik weet in ieder geval dat ik één van de overige twee bakmixen voor Kerstmis zal gebruiken. Lekker als toetje met een bolletje ijs.

Conclusie

Voor iedereen die geen kleine taartvormpjes in huis heeft, maar wel eens iets anders dan cake wilt serveren. Met deze bakmixen ben je even bezig, maar het is zeker niet moeilijk. Ik vind ze geschikt voor de onervaren bakker die meer wilt variëren, er staan zelfs variatietips op de verpakking.

Je kunt de taartjes het beste vers uit de oven opeten, dan zijn ze nog het meest krokant. Na een tijdje worden ze zachter. Op de verpakking wordt de suggestie van opnieuw in de oven voor enkele minuten gegeven als oplossing.

Koopmans heeft dus drie nieuwe bakmixen geïntroduceerd waaronder de Kleine Kruimeltaartjes. De andere bakmixen zijn voor Kleine Appeltaartjes en Kleine Fruittaartjes. De bakmixen zijn voor €1,99 te koop bij onder andere de Albert Heijn. Persoonlijk vind ik dit niet duur voor een bakmix, ondanks dat je nog enkele verse ingrediënten zelf moet toevoegen. Zelf bakken is altijd goedkoper, maar voor de onervaren bakkers vind ik dit een goede oplossing.

Ik ben in ieder geval benieuwd naar de andere twee bakmixen. Wil jij weten wat ik van de andere varianten zal vinden? Volg me dan op Facebook en/of Twitter, aangezien ik jullie daar op de hoogte zal houden van mijn ervaringen met de andere twee mixen.

Heb jij deze Koopmans bakmixen al gezien in de winkel of misschien al zelf uitgeprobeerd? Laat het me weten door hieronder een reactie achter te laten.

2 thoughts on “Uit het pak: Koopmans kleine kruimeltaartjes

  1. Ei, roomboter……voeg gewoon wat meel, suiker en échte kaneel toe en je hebt dezelfde zooi! Goedkoper, minder chemie en die taartvormpjes, koop ze één keer! Doe je een leven lang mee!

    • Dat klopt, maar er zijn genoeg mensen die het maken van mini-taartjes misschien een keer willen proberen en om dan 8 vormpjes te kopen (toch een stuk prijziger dan een zo’n pak) schrikt mensen toch af.
      Voor veel doelgroepen is dit veel toegankelijker. Dat is ook de reden dat ik ooit het ‘Uit het pak’ onderdeel ben begonnen, om mensen te informeren over deze producten en de kwaliteit daarvan. Zo zou ik persoonlijk geen Home Made product meer kopen, aangezien je daar alleen maar water aan hoeft toe te voegen en er dus veel ingrediënten in zitten waar ik niet achter sta.

Geef een reactie

