Uit het pak: Dark chocolate chip cookies

IMG_3578x

Deze week review ik een Engelse bakmix in ‘Uit het pak’. Deze cookie mix heb ik gewoon in Nederland gekocht bij het kookwinkel gedeelte van de Intratuin in Roermond.

Ik zag de ontzettend mooie verpakkingen staan en kon het niet laten om één bakmix mee naar huis te nemen. Stiekem is het hebben van een dergelijke bakmix serie een droom van mij. De bakmixen van Mummy’s Yummies zijn echt gericht op moeders met kinderen, vandaar ook de naam, maar daar trek ik me even niets van aan. Ik heb gekozen voor de chocolate chip cookie mix, want wie houdt er nou niet van een perfecte chocolate chip cookie? Op de website van Mummy’s Yummies vind je de overige bakmixen die ze verkopen, in totaal hebben ze twaalf varianten.

IMG_3569x

De verpakking is zoals gezegd erg mooi, de kleuren zijn pastel-achtig en springen er op een ingetogen manier uit. Ook is het in een oogopslag duidelijk dat je alleen nog maar een ei en boter hoeft toe te voegen. Een uitgebreide beschrijving vind je ook op de zijkant van de verpakking. Daarnaast vind ik het zo leuk dat je de inhoud kunt zien, in dit geval de donkere chocolate chips.

Een pluspunt aan deze bakmix is dat je zelf je boter en eieren kunt toevoegen en dus kunt kiezen voor biologische producten. Het bereiden was zo gebeurd en ook het bakken duurde niet lang. Al met al, een snelle manier om verse koekjes op tafel te krijgen. Wat ik niet moet vergeten is dat deze bakmix natuurlijker is dan een bakmix van een groot merk. Het meel en de suiker zijn samen verpakt, maar je ziet de twee ingrediënten afzonderlijk zitten. De slogan van Mummy’s Yummies is dan ook “we use only the finest natural ingredients”.

IMG_3582x

Het belangrijkste blijft echter het resultaat. De koekjes smaakten prima. Niet spectaculair lekker, maar wel gewoon lekker. Het enige minpuntje dat ik vond was de structuur van het koekje, de koekjes bleven namelijk cake-achtig. Ze werden niet echt krokant van buiten. Ik vond dit teleurstellend, want ik had ze lang genoeg in de oven gedaan en ook de goede temperatuur aangehouden. Daarnaast ken ik mijn oven ondertussen erg goed, ik ga er dus vanuit dat ze niet krokant worden van buiten.

Het waren uiteindelijk wel gewoon lekkere koekjes, meerdere mensen kunnen dit bevestigen, en als je van zachte koekjes houdt zijn deze ideaal. De bakmix is, zover ik weet, bij Intratuin Roermond te koop voor €5,99 per stuk en je haalt er 12-15 koekjes uit. Aan de dure kant voor een bakmix, die naar mijn mening niet de meest speciale koekjes opleverde. Ik had natuurlijk een simpele bakmix van dit merk gekocht, dus wellicht dat een andere variant wel het geld waard is. Ik zal jullie later deze week in ieder geval laten zien dat je zonder bakmix ook ontzettend lekkere koekjes kunt bakken!

Heb jij deze bakmixen ook ergens gespot? Laat het me dan weten door hieronder een reactie achter te laten!

One thought on “Uit het pak: Dark chocolate chip cookies

  1. Leuk dat je het getest hebt 🙂 Ik heb deze nog nooit gezien (maar ik kom ook nooit bji een Intratuin).
    5,99 vind ik erg duur, zeker voor 15 koekjes. Voor dat geld zou ik koekjes nog liever bij een (goede) bakker halen als ik echt geen zin heb om te ‘bakken’.
    Maar goed… de prijs betaal je ook niet voor de kwaliteit maar voornamelijk voor het ‘gemak’ – en de illusie dat je zelf koekjes hebt ‘gebakken’ haha.

    Gr. Nadja

Geef een reactie

