Tuna melt sandwich

IMG_3667x

Dit is mijn tweede poging om een tuna melt sandwhich met jullie te delen. Want laten we eerlijk zijn sommige gerechten zijn heel lekker, maar niet bepaald fotogeniek. Wat ik vandaag deel is niet echt een recept te noemen, zo zal ik bijvoorbeeld zeggen ‘maak een tonijnsalade’. Ik vind namelijk dat iedereen dat naar smaak moet doen. Zo ben ik al tevreden met een tonijnsalade op basis van mayo, ketchup, en wat kruiden zoals dille. Dit keer had ik nog wat kappertjes liggen en die heb ik fijngesneden en ook toegevoegd. Sommige doen er weer augurkjes, bosui en weet ik veel wat doorheen. Maak dus gewoon een tonijnsalade zoals jij die graag maakt.

Ik ben dol op een tuna melt sandwich, welke ik voor het eerst in de Verenigde Staten heb gegeten. De gesmolten kaas met de koude tonijnsalade vind ik heerlijk. Ik had de mijne uiteindelijk iets te lang onder de grill laten staan, oeps. Maar ondanks dat kreeg deze sandwich de nodige bewondering van mijn collega’s.

IMG_3672x

Tuna melt sandwich (1 persoon)

Ingrediënten:

  • zelfgemaakte tonijnsalade
  • 3 sneedjes brood naar keuze
  • veldsla
  • geraspte (cheddar)kaas

Bereiding:

  1. Rooster twee van de drie sneetjes brood kort in een broodrooster.
  2. Beleg diezelfde sneetjes ruimschoots met tonijnsalade en daarna een laagje sla.
  3. Leg deze belegde sneetjes brood op elkaar. Op de sla van het bovenste sneetje doe je nu wat kaas (dit mag/kan ook een plakje smeltkaas zijn).
  4. Dek af met het ongeroosterde sneetje brood. Beleg dit sneetje eventueel met nog wat kaas.
  5. Zet de grill van je oven aan en wacht totdat deze verhit is (meestal zo’n 3 minuten).
  6. Leg je sandwich onder de grill en houd deze in de gaten. Zodra de kaas gesmolten is, is je sandwich klaar.
  7. Snijd diagonaal doormidden en zet beide helften vast met een tapasprikker.

Eet smakelijk!

2 thoughts on “Tuna melt sandwich

Geef een reactie

