Uit het pak: Chocolade kersen Tover-ijs

IMG_3791x

Normaal komt er in ‘ Uit het pak’  een cakemix aan bod. Dit keer besteed ik echter de aandacht aan het tover-ijs van Van Gilse. Zeker met Kerstmis voor de deur is het goed om te weten wat er aan aanbod in de winkel ligt en of het ook smaakt. Want laten we eerlijk zijn, vele mensen kiezen toch snel voor een ‘pakje’  en dan is het wel goed om te weten of het ook smakelijk is.

Mensen met een ijsmachine kunnen thuis makkelijk zelf maken. Toch zijn er nog genoeg mensen die geen ijsmachine bezitten. Voor deze mensen biedt Van Gilse tover-ijs een alternatief. Het is vergelijkbaar met zo’n toetje uit een pakje, maar in plaats van dat het de koelkast in gaat om op te stijven moet het mengsel minimaal 5 uur in de vriezer. Het moet duidelijk zijn dat je dit toetje op tijd gaat maken.

Ik heb gekozen om er een chocolade kersen-ijs van te maken. Het tover-ijs bestaat uit een zakje met wit poeder waar je alleen maar melk aan toevoegt. Als je verder niets toevoegt maak je vanille-ijs. Ik heb er dus voor gekozen om er cacaopoeder en kersen aan toe te voegen. Het is namelijk erg makkelijk om zelf fruit, cacao of chocolade chips er aan toe te voegen en zo je eigen ijscombinatie te maken. Met het oog op Kerstmis vond ik chocolade en kersen wel gepast. Je zou er zelfs nog wat pure chocolade chips aan toe kunnen voegen. Hieronder dus een kort receptje voor degene die dit ook willen maken.

IMG_3796x

Chocolade-kersenijs (4-8 personen)

Ingrediënten:

  • Van Gilse tover-ijs
  • 350 ml melk
  • 1 pot kersen op siroop
  • 3 el gezeefde cacao

Bereiding:

  1. Doe de melk in een grote kom en voeg al mixende op de laagste staan de inhoud van het pak toe.
  2. Mix 1 minuut door op de laagste stand en voeg ondertussen de gezeefde cacao toe.
  3. Mix nu het geheel 2 minuten op de hoogste stand.
  4. Voeg de kersen toe en roer deze met een spatel door het ijs-beslag.
  5. Giet over in een afsluitbare bak en zet voor minimaal 5 uur in de vriezer van -18 graden Celcius.

Smaak

Op de foto’s ziet het er prima uit en het ijs smaakt ook prima, maar daar blijft het bij. Ik vind de smaak te melk-achtig, alsof ik bevroren chocolademelk ben aan het eten. Niet vies, maar ook niet zo lekker dat ik er een hele bak van wil opeten. De door mij gekozen smaak komt redelijk tot uiting, ik voeg cacao toe en ik krijg een chocolade(melk)smaak. Mijn gekozen combinatie was wel lekker, toch zou ik dit in de toekomst niet meer maken. Dan haal ik mij liever een pak Ben&Jerry’s uit de supermarkt.

De kersen waren iets te goed bevroren, waardoor ik het ijs moeilijk kon scheppen. Zouden er geen kersen in hebben gezeten, dan was het veel makkelijker geweest om mooie bolletjes te maken. Toch is het me aardig gelukt dit ijs mooi te presenteren.

Conclusie

Ik vind het een goed bedacht product en het is leuk dat je zelf je eigen smaak kunt kiezen. Het is ook een ideaal product wanneer je graag je eigen ijs wilt maken, maar je niet over een ijsmachine beschikt. Qua smaak had ik er meer van verwacht, maar misschien dat het met een ander ingrediënt wel goed uitpakt.

De prijs is €1,99. Niet duur, maar bedenk wel dat je er nog melk en andere (verse) ingrediënten aan toe moet voegen om je eigen smaak ijs te maken. Je krijgt er wel een grote bak ijs voor terug. Het ijs heb ik in de blaadjes (allerhande etc.) van meerdere supermarkten voorbij zien komen, maar ik heb het product tot nu toe alleen pas bij de Jumbo gevonden tussen de bakmixen.

Bedenk wel dat producten uit een pak in de meeste gevallen toevoegingen bevatten. Van Gilse kiest ervoor alles voluit te schrijven in hun ingrediëntenlijst en niet te werken met E-nummers. Dit betekent echter niet dat het een volledig natuurlijk product is.

3 thoughts on “Uit het pak: Chocolade kersen Tover-ijs

Geef een reactie

