Een terugblik op 2013

IMG_3626x

Het nieuwe jaar is alweer begonnen en voordat ik weer lekkere recepten met jullie ga delen wil ik terugkijken op wat 2013 gebracht heeft.

Als je mijn blog al enige tijd volgt, dan weet je dat ik in april van 2013 overgestapt ben naar WordPress en dat ik ben gaan bloggen in het Nederlands in plaats van in het Engels. Voorheen schreef ik ook niet met regelmaat artikelen en kon het zo weken lang stil zijn op Cakeje Van Eigen Deeg. Dat is nu verleden tijd, want na de overstap heb ik ook besloten met regelmaat te gaan bloggen. Drie keer in de week komt er een artikel online en dat kan een recept zijn of een algemener artikel wat te maken heeft met koken, bakken en/of tafelen. In 2013 heb ik ook een aantal terugkerende artikelen ingevoerd.

Hieronder een overzicht wat er in 2013 allemaal op en rondom de blog gebeurd is.

IMG_3102xx

Toen de ‘R’ weer in de maand kwam ben ik begonnen met een zoektocht naar lekkere soepen, oftewel een soeptocht. Ontzettend leuk om in de zoveel tijd je eigen soep te maken, perfect voor in het weekend. Met mijn soeptocht ga ik natuurlijk door. Tomatensoep staat ook nog hoog op mijn to-do-lijst voor 2014.

IMG_2875x

In 2013 verrastte mijn man mij met de aanschaf van een KitchenAid. Meer over mijn ervaringen met deze rode beauty lees je hier.

IMG_3439x

In 2013 hebben mijn man en ik ook een nieuwe lens voor de spiegelreflex camera aangeschaft, hierdoor kan ik meer experimenteren met het maken van foto’s. Ik ben er enorm blij mee, alhoewel ik nog veel te leren heb.

IMG_2797xFBS

In 2013 ben ik ook gaan meedoen met de Foodblogswap, een initiatief van een groep Nederlandse foodbloggers. Erg leuk om te doen, alhoewel het soms wel moeilijk was om een goede keuze te maken en daarnaast brengt het ook wel wat extra druk met zich mee. Ik zal dan ook niet meer iedere maand met de swap meedoen, dan focus ik mij liever op al die recepten die nog op mijn to-do-lijst staan (ja, die lijst is enorm lang!).

IMG_0435x

In 2013 schreef ik ook een aantal keer over kippenleed en waarom het goed is als iedereen overgaat naar het kopen van ten minste vrije uitloop eieren en het liefst biologische eieren. Aangezien ik veel eieren gebruik vanwege mijn blog vind ik het belangrijk daar waar ik kan mijn steentje bij te dragen.

IMG_2989x

Zo heb ik jullie gewaarschuwd goed op de verpakkingen van bakmixen te kijken. De mixen waar je alleen maar water aan hoeft toe te voegen, zoals de mix hierboven van Home Made. Jammer, maar door jullie hier bewust van te maken hoop ik dat dit verbeterd zal worden. Bij het kopen van de Home Made bakmix stonden wij er ook niet bij stil. Toch is de rubriek ‘Uit het pak’ wel geboren uit dit principe, namelijk aan iedereen duidelijk maken welke producten wel of niet het kopen waard zijn.

We kunnen heel hard roepen dat het goedkoper is om iets helemaal zelf te maken, wat ik ook laat zien met mijn recepten, maar ik ben me er heel goed van bewust dat vele Nederlandser toch kiezen voor de makkelijke weg. Om die reden combineer ik die twee dingen op mijn blog. De meeste producten koop ik of mijn man trouwens zelf. Wanneer ik iets toegestuurd krijg vermeld ik dat en ook dan krijgt een product mijn eerlijke oordeel.

IMG_1049x

Wat hadden we een mooie zomer in 2013, deze salade Niçoise is mijn favoriet. Hieronder nog twee recepten waar ik fan van ben.

IMG_0814x

Ik had deze gehaktballetjes in tomatensaus al heel vaak gemaakt voordat ik het recept met jullie deelde.

IMG_0501x

En natuurlijk kunnen ‘the best chocolate chip cookies‘ niet ontbreken in het 2013 jaaroverzicht! Wat een toppers en zeker het wachten waard.

Het jaar 2013 laten we achter ons, maar een aantal rubrieken zoals ‘Uit het pak’ en ‘Mijn favorieten’ zullen blijven, daarnaast zal ik natuurlijk ook proberen hier en daar video’s te maken en samenwerkingen met Wendy van Blij Zonder Suiker blijven ook bestaan.

En denk er aan iedere dinsdag, donderdag en zaterdag komt er een artikel online, ook in 2014!

One thought on “Een terugblik op 2013

Geef een reactie

