Mijn favorieten: Een goed begin

Een nieuw jaar staat vaak voor een nieuw begin of nieuwe kansen. Vandaar dat ik daar mijn favorieten op heb aangepast. Ik heb twee weken geleden een artikel gewijd aan maateenheden, zie hier, en ik wil vandaag nogmaals benadrukken welke mogelijkheden er zijn op het gebied van wegen en meten.

2014

De weckpot lijkt misschien een vreemde eend in de bijt, maar behalve dat de weckpot een enorme populariteitsslagaan het maken is vind ik deze wel degelijk passen in het meten en wegen verhaal. Want als jij eenmaal netjes je droge producten hebt afgewogen, en je doeleinden zijn niet het bakken van een cake of dergelijke, dan is een afsluitbare bewaarplek wel zo handig. Persoonlijk zou ik hem gebruiken om jouw zelfgemaakte cakemix in te bewaren. 

De andere producten spreken voor zich. Een goede weegschaal heb je altijd nodig, ook al gebruik je voornamelijk cups voor het afwegen van mijn ingrediënten voor het bakken. Je kunt kiezen voor een digitale weegschaal (die van de BK heb ik zelf en ben ik helemaal blij mee) of juist gaan voor een mooie retro met losse kom. Zo’n retro weegschaal staat mooi in iedere keuken en ondanks dat ik alleen nog maar een digitale weegschaal gebruik siert een rode retro weegschaal nog steeds onze keuken.

Meten is weten en dat geldt ook zeker voor tijd, een kookwekker is daarom mooi meegenomen. De maatlepels en cups spreken voor zich, een kleine aanschaf waar je jaren plezier en gemak van gaat hebben tijdens het bakken.

  1. BK digitale weegschaal €32,99
  2. Weckpot 740 ml €2,50
  3. Maatpannetjes roestvrijstaal €7,95
  4. Retro keukenweegschaal €39,99
  5. Kookwekker modern €16,50
  6. Maatlepeltjes roestvrijstaal €7,95
One thought on “Mijn favorieten: Een goed begin

Geef een reactie

