Op de buis: Fix this kitchen

Nee, ik ben niet Ikea’s persoonlijke sponsor geworden, maar toevallig heeft dit artikel weer een beetje te maken met deze blauw-gele meubelgigant. Vandaag wil ik eigenlijk een, naar mijn idee, ‘leuk’ programma met jullie delen. Het is vooral geschikt voor degenen die van keukenmetamorfoses houden. Het programma heet Fix this kitchen en het is echt zo’n makeover programma waar je lekker hebberig van wordt.

Untitled-3

Niet iedere makeover is altijd naar jouw smaak of hoe jij het zou doen, maar het inspireert je meestal wel om zelf aan de slag te gaan of het brengt je op ideeën van hoe je het ook kunt doen. Dat vind ik zelf dan ook altijd het leuke aan dergelijke programma’s. Inmiddels is het programma in Nederland aan zijn 3e seizoen bezig en moet zelfs ik nog een aantal afleveringen terugkijken. Hierboven zie je trouwens een van de keukens uit het eerste seizoen. Hier op de website van Ikea vind je alle keukenmetamorfoses tot nu toe.

De foto hieronder is van het laatste seizoen en van een aflevering die ik zelf ook nog moet kijken. Wat mij erg aantrekt aan deze keuken is het leef-gevoel dat ik van deze ruimte krijg. Een keuken hoort naar mijn idee het hart van het huis te zijn en het liefst met ruimte voor een grote keukentafel, hieronder is dat in het keukenblok verwerkt. Ah, wat een droom!

Untitled-2

Fix this kitchen is een programma van SBS6 en is iedere zondagavond om 19.00 te zien. Aangezien het derde seizoen alweer een tijdje loopt, zal het niet lang meer op de buis zijn. Wil je net zoals ik nog wat afleveringen terugkijken, dan kan dat via deze link naar de uitzending gemist van SBS6.

Foto’s// Ikea

One thought on “Op de buis: Fix this kitchen

Geef een reactie

